Założenia do Koncepcji Pracy
Gimnazjum Nr 1 w Rabce-Zdroju

WIZJA SZKOŁY
Gimnazjum Nr 1 w Rabce-Zdroju to szkoła bezpieczna, przyjazna, twórcza, zapewniająca każdemu uczniowi wszechstronny rozwój,
która z szacunkiem dla tradycji kreuje nowoczesność. Pragniemy, by uczeń naszej szkoły potrafił: zrozumieć siebie, zrozumieć świat,
określić swoje dążenia i drogi prowadzące do realizacji celów. Chcemy, by przy tym potrafił myśleć za siebie
- bo to jest jego życie i działać z innymi, bo żyje wśród innych.
MISJA SZKOŁY
Misja naszej szkoły brzmi:
"Gimnazjum Nr 1 w Rabce-Zdroju- szkoła bezpieczna, twórcza, przyjazna i wymagająca
-
jest miejscem sukcesu dla uczniów, nauczycieli, rodziców"
MODEL ABSOLWENTA GIMNAZJUM NR 1
W Gimnazjum Nr 1 w Rabce-Zdroju dążymy do wykształcenia i wychowania ucznia, który:
. jest przygotowany do podjęcia obowiązków na kolejnym etapie edukacji,
. jest wyposażony w rzetelną wiedzę i umiejętności wykorzystywania posiadanych wiadomości do rozwiązywania problemów,
. dba o własny rozwój, umie korzystać z różnych źródeł informacji, rozwija swoje zainteresowania i pasje poznawcze,
. jest odpowiedzialny za podejmowane decyzje,
. cechuje się wysoką kulturą osobistą,
. zna chrześcijańskie korzenie Europy oraz dziedzictwo kulturowe i cywilizacyjne świata,
. ma poczucie dumy narodowej, zna i szanuje historię, kulturę oraz tradycję własnej miejscowości, regionu i kraju, ma świadomość wartości związanych z Patronem Szkoły,
. kieruje się uniwersalnymi zasadami etyki, szanuje drugiego człowieka i jest wrażliwy
na potrzeby innych,
. potrafi być odpowiedzialny za zdrowie i bezpieczeństwo własne oraz innych, przeciwstawia się przejawom zła i przemocy,
. jest przygotowany do odpowiedzialnego wypełniania swoich ról w rodzinie i społeczeństwie,
. właściwie rozumie ideały demokracji, tolerancji i wolności, szanuje prawa człowieka,
. jest wrażliwy na otaczającą przyrodę a środowisko przyrodnicze traktuje jako kapitał dla siebie i przyszłych pokoleń.
Cechy te będziemy kształtować u uczniów poprzez rozwijanie umiejętności:
. rozumienia i refleksyjnego przetwarzania tekstów,
. komunikowania się w języku ojczystym i językach obcych,
. myślenia matematycznego i naukowego,
. obserwacji empirycznych dotyczących przyrody i społeczeństwa,
. sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjnymi,
. wyszukiwania, selekcjonowania i krytycznej analizy informacji,
. planowania i organizowania własnej nauki,
. pracy zespołowej.
OBSZARY PRACY SZKOŁY
- Działania obejmujące potrzeby rozwojowe uczniów - efekty pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły
- Działania obejmujące potrzeby rozwojowe uczniów - procesy zachodzące w szkole
- Współpraca ze środowiskiem lokalnym
- Zarządzanie szkołą
|